اولویت همیشگی پزشکان تغذیه برای کاهش وزن، یک رژیم لاغری اصولی است. اما اگر به دلایلی مجبور به انتخاب رژیم لاغری سریع هستید بهتر است این 6 مرحله را رعایت کنید:

1. مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید

با حذف غذاهای حاوی کربوهیدرات بالا شروع کنید: شیرینی، نان، ماکارونی، میوه و غذاهای مشابه. مصرف کربوهیدرات کم به دلایل مختلفی می‌تواند کاهش وزن را به میزان قابل ‌توجهی تسریع کند. طبق تحقیقات، رژیم‌های بسیار کم کربوهیدرات – که به رژیم‌های کتو نیز معروف هستند – گرسنگی را کاهش می‌دهند. به شما این امکان را می‌دهد که کمتر غذا بخورید و سریع وزن خود را بدون محدودکردن عمدی کالری و بدون احساس گرسنگی کاهش دهید.

2. مقدار زیادی پروتئین بخورید

پروتئین یک ماده مغذی ضروری است که بدن شما برای زنده ماندن و رشد نیاز دارد. افزایش مصرف پروتئین به تسریع کاهش وزن شما کمک می‌کند. پروتئین می ‌تواند با تحریک بدن شما در ترشح هورمون‌هایی که به شما احساس سیری و رضایت می‌کنند، اشتهای شما را سرکوب می‌کند.

3. مصرف چربی را در حد متوسط نگه دارید

وقتی سعی می‌کنید با استفاده از رژیم لاغری سریع وزن خود را کاهش دهید، خوردن چربی کمتر ممکن است منطقی به نظر برسد. اما ایده خوبی نیست که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات و بدون چربی استفاده کنید. به‌احتمال زیاد ظرف چند روز یا چند هفته احساس خوبی از رژیم خود نخواهید داشت و مطمئناً در دراز مدت پایدار نخواهد بود. به‌اندازه متوسط از چربی‌های مفید استفاده نمایید.

4 . به سراغ سبزیجات غیر نشاسته‌ای بروید

سبزیجات برگ‌ دار و دیگر سبزیجات بدون نشاسته غذاهای عالی برای کاهش سریع وزن هستند. کربوهیدرات‌ها و کالری آنها بسیار کم است، اما این مواد دارای فیبر هستند که می‌تواند به شما در احساس سیری کمک کند. در رژیم اتکینز که به میلیون‌ها نفر در کاهش وزن کمک کرده است، توصیه می‌شود هر روز دو فنجان سبزیجات سبز برگ و یک فنجان سبزیجات کم کربوهیدرات بخورید. این توصیه برای کاهش سریع وزن در مرحله اولیه رژیم غذایی طراحی شده است.

5- کمی ورزش کنید، اما زیاده‌ روی نکنید

طبق مطالعات انجام شده، فعالیت بدنی به ‌تنهایی تأثیر محدودی بر کاهش وزن دارد. به نظر می‌رسد تغذیه افراد نقش بیشتری در کاهش وزن دارد. ورزش منظم می‌تواند مزایایی را در طول کاهش وزن به همراه داشته باشد. انجام فعالیت‌های هوازی (مانند پیاده‌ روی سریع یا دوچرخه‌ سواری) و تمرینات مقاومتی (به‌عنوان‌ مثال، بلندکردن وزنه) می‌تواند میزان سوخت‌ و ساز بدن را افزایش داده و به حفظ ماهیچه ‌ها کمک کند. تمرین روزانه شدید و چند ساعت در روز برای کاهش وزن و سلامتی ضروری نیست.

6 . آهسته غذا بخورید

برای تسریع کاهش وزن، سرعت غذا خوردن خود را آرام کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که آهسته غذا خوردن به شما کمک می‌کند غذای کمتری بخورید و وزن خود را کاهش دهید. محیط آرامی را برای غذا خوردن انتخاب کنید و تا حد امکان از مواردی همچون تلویزیون که حواستان را هنگام غذا خوردن پرت می‌کند، بپرهیزید.

منبع: http://www.foodonly.ir/